– Najważniejsze jest to abyśmy wzmacniali polskie porty infrastrukturalnie. Mają bowiem kluczowe znaczenie dla przewozu ładunków, również w kontekście odbudowy Ukrainy. Wojna się kiedyś skończy – podkreśliła Dorota Pyć, prezes Portu Gdańsk podczas XVI Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.
- Najważniejsze jest to abyśmy wzmacniali polskie porty infrastrukturalnie. Mają bowiem kluczowe znaczenie dla przewozu ładunków, również w kontekście odbudowy Ukrainy. Wojna się kiedyś skończy – podkreśliła Dorota Pyć, prezes Portu Gdańsk podczas XVI Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach. W ocenie ekspertów budowa efektywnej infrastruktury transportowej w Europie Centralnej wymaga współpracy międzynarodowej oraz zaangażowania środków publicznych i prywatnych zapewniając nie tylko rozwój gospodarczy, ale również bezpi
Podczas odbywającego się w dniach 7-9 maja w Katowicach XVI Europejskiego Kongresu Gospodarczego nie zabrakło tematów morskich. W trakcie debaty "Polskie porty morskie" eksperci, w tym przedstawiciele branży morskiej, rozmawiali na temat rozbudowy infrastruktury polskich portów nad Bałtykiem, ich znaczenia dla krajowej gospodarki czy też planów inwestycyjnych.
Pomorski Wojewódzki Konserwator Zabytków (PWKZ) wpisał do rejestru zabytków budynek Zamorskiej Wymiany Poczty (tzw. Poczty Morskiej), zlokalizowany przy Nabrzeżu Wiślanym. Monumentalny gmach powstały w okresie Wolnego Miasta Gdańska, skrywa wiele ciekawych historii. Poza polskim urzędem pocztowym, mieściły się tam szkoła dla załóg U-bootów, produkowanych w gdańskich stoczniach oraz „Koszary wiślane” Kriegsmarine.
Drugiego dnia konferencji Offshore Wind 2.0, organizowanej przez Attis Broker, podjęto wątek specjalistycznych konstrukcji portowych dla morskiej energetyki wiatrowej.
Prezes Portu Gdańsk Krzysztof Kaczmarek podpisał dwie umowy z PORR S.A. na modernizację Nabrzeży - Rudowego i Bytomskiego. Łączna długość nabrzeży objętych przebudową to ponad 450 m. Inwestycja jest częścią większego projektu, który został dofinansowany z instrumentu „Łącząc Europę” na lata 2021-2027 (CEF 2). Realizacja tego przedsięwzięcia przyczyni się do wzrostu konkurencyjności Portu Gdańsk, wzmocnienia potencjału przeładunkowego oraz zwiększenia przepustowości.
Wszystkie polskie porty zamknęły ubiegły rok zyskiem; przeładowano w nich niemal 150 mln ton - poinformował podczas czwartkowego posiedzenia sejmowej komisji gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej wiceminister infrastruktury Arkadiusz Marchewka.
Ostatniego dnia lutego 2024 oficjalnie przecięto wstęgę na jednej z ważniejszych inwestycji na mapie polskiego offshore – Centrum Offshore Uniwersytetu Morskiego w Gdyni, które funkcjonuje już w Gdańsku.
W ramach delegacji przedstawiciele gdańskiego portu przybyli zapoznać się z działalnością duńskiego Portu Aarhaus. Znajduje się tam największy terminal kontenerowy i punkt przeładunków w całej Danii. Była to okazja do zapoznania się z tamtejszymi inwestycjami oraz wymiany doświadczeń.
Finowie wytyczają nowy kurs statkiem Electramar. Stocznie z UE i Dalekiego Wschodu za burtą
Dwie osoby zginęły w wyniku zderzenia motorówki ze statkiem wycieczkowym
Dostawy cementu i betonu do budowy elektrowni jądrowej będą dużym wyzwaniem
Ukraińcy informują o zatopieniu rosyjskiego trałowca
Prezydent Chile: sprzeciwimy się wszelkim próbom wydobycia surowców na Antarktydzie
Puchar PZŻ w Krynicy Morskiej otwiera sezon regatowy